Spriječite burn out

Objavljeno:
24/02/2017

Možda ni ne znate da ste blizu izgaranja, no ako malo bolje promotritite možda imate neke od slijedećih simptoma:

  • Kronični umor
  • Lupanje srca, panika, strah od dogadjaja (strah trosi jako puno glukoze)
  • Paradoksalni simptomi koje ne očekujemo (zdravo srce a imamo palpitacije, uzimamo visoke doze vit C a imamo opstipaciju, stalno smo umorni a uzimamo hormone …. ovu su krajnji stadiji … takve pacijente zovemo živući mrtvaci—sorry ali tako je)
  • Odvajanje od ljudi
  • Strah od budućnosti
  • Simptome neke kronične bolesti poput bolesne štitnjače, bolova u zglobovima, migrene, PMSa, srčanih bolesti, debljine, neke autoimune bolesti…
  • Liječite se i testovi su bolji, ali umor ostaje
  • Bolovi u mišićima
  • Problemi sa kožom, noktima, kosom
  • Dermatitis, crvenilo kože, svrbež, hiperpigmentacije na koži (ovo može bi već ozbiljan alarmantan znak potpune iscrpljenosti nedbubrežne zlijezde)
  • Debljanje u struku (znak stresa)
  • Visoke razine triglicerida i kolesterola (znak dehidracije)
  • Problemi sa održavanjem razine šećera u krvi (alarmatne minute kad vam padne šećer u krvi)
  • Nesanica
  • Nemotiviranost
  • Smanjen libido
  • Osjećaj kao da ste uključeni u strujni krug iz kojeg ne možete izaći
  • Nemogućnost opuštanja
  • Budite se umorni
  • Žudite za slanim i/ili slatkim

 

Nemojte zanemariti ove simptome.

Oni su već začarani krug i vode sve dublje i dublje, dalje i dalje gdje ćete potpuno izgubiti sebe.
Postoje razne metode da se vratite iz začaranog kruga.

 

2 su načina da sebi pomognete:

  1. kroz konkretne promjene životnog stila u vježbi i prehrani, a za to vam je potrebno znanje i vodstvo. Zaboravite da ćete uspjeti bez pomoći, treba vam informacija što je uzrok vaseg burn-outa te koje mjere, kada i koliko trebate poduzeti. I najvaznije od svega, potrebna vam je (barem za pocetak) potpora i posvećenost terapeuta.
  2. mijanjenjem svojih stavova, percepcija, uvjerenja (sve je to isto, ali važno je da vi prepoznate o čemu se radi). Mijenjanje uvjerenja je duhovni put svake osobe i nemojte zazirati od toga. Ako se nećete pozabaviti uzrocima koji su doveli do svim ili samo nekih simptoma, samo cete zamaskirati problem. Bit ce vam bolje neko vrijeme, a onda ce se sve opet vratiti.

 

  1. Dajem vam neke osnovne informacije kako cete sebi pomoci ako imate simptome burn-outa.
    Uz gore naveden simptome uvijek je prisutna iscrpljenost.
    Za osobe u burn outu vazno je da jedu svaka 4-5 sati, a svaki od tih obroka treba imati komadic proteina (meso, riba, grahorice…), komadic sirovog povrca i dosta kuhanog povrca.
    Ako ste u prilici, bilo bi dobro da svaki dan jedete juhu (mesnu ili povrtnu).
    Kako ste preplavljeni toksinima jer je zivcani sustav u popustanju, razmislite o uzimanju probavnih enzima. Visoke koncentracije magnezija kroz dulji vremenski period puno ce pomoci (no konzultirajte lijecnika, posebno ako imate bubrezne tegobe).
    Zaboravili ste na riblje ulje?
    Ono ce vam dati dovoljnu kolicinu omega 3 masnih kiselina i vitamina D.
    Za sada toliko o suplementima. Kod osoba koje su u burn outu – nepravilno koristenje i pretjerano koristenje suplemenata moze izazvati jos vecu stetu.

Odlazak u teretanu, bicikl, aerobne vjezbe svakako su dobar izbor ako imate burn-out i zelite se potpuno unistiti. Zaboravite na vjezbe, treba vam mozda malo plivanja, lagane joge, puno odmora. Jako je vazno da idete na spavanje prije 10 sati.

Da li vas je netko naucio vjezbama disanja? Ako nije, krajnje je vrijeme da to naucite.
Zvuci jednostavno. I jest, samo morate ukljuciti vjezbe u svoj dnevno  raspored.
Zato umjesto vježbanja – molim vježbe disanja.

 

  1. Riječ duhovnost, hvala Bogu više nije bauk. Tko drzi do svog biznisa, vec je prosao razne tečajeve na temu biznisa i duhovnosti. Čovjek ne moze napredovati na poslu, niti biti zadovoljan sa ostvarenim ciljevima, ako nije duhovan.
    Duhovnost znači zelja za stalnim napredovanjem, a to je karakteristika svake ambiciozne osobe.
    Duhovnost znači disciplina. Disciplina da svaki dan u neko vrijeme posvetis svoje minute sebi i svojoj duši.

 

Duhovnost i duhovni rad nam je vazan da promijenimo svoja kriva uvjerenja koja su nas dovela do bolesti, umora, gubitka smisla.
To se ne postize preko noci – zbog toga se to i zove „rad na sebi“.
Nadjite učitelja koji vam se svidja, o kojoj vec na startu imate dobro misljenje, koja vam se cini autenticna, postena i koja ce biti uz vas barem u pocetnom procesu promjene.
Svatko od nas treba ucitelja i supervizora.
No, dok vi to ne odlucite, necete ni čuti ni primjetiti svoje učitelje koji vam zele pomoci i koji jasno vide i vas problem i rjesenje. Kao sto mnogi od vas koji nisu spremni za rjesenje nisu primjetili vec u prvom dijelu teksta da sam i ja jedna od onih koji pomazu u takvim situacijama.
Ljudi se najcesce odlucuju na promjenu kad voda dodje sasvim do grla.
No, s tim samo gubite vrijeme.
A vrijeme je jedina istinska stvar koju mi ovdje na zemlji posjedujemo.
Vrijeme je jedino s cime mozemo upravljati.
Zato usmjerite svoje vrijeme za svoj napredak i sreću.
Sreća je cilj i smisao svima nama.

 

Nemojte zanemariti meditaciju.
Danas je to kao da ne perete zube. Znate da postoji pasta i cetkica i ona stoji u kupaoni, a vi je ne koristite?!
Nije to pomodno, nije to za druge, to je za vas i to je upravo ono sto vam treba.
Pitate se kako meditirati? Probali ste ali vam nije uspjelo?
Meditirati je jako tesko, svima, ne samo vama. Ali samo u pocetku. Poslije cete jedva cekati svoje minute i kutak za meditaciju.

Probajte jedan od ovih nekoliko načina meditacije:
– fokusirajte se na neku temu volite i samo na to mislite, duboko dišite, opustite ramena i donju vilicu
– samo sjedite i ne uznemiravajte se sto ste uznemireni sve vise, nego izdrzite 20min zatvorenih ociju, stavite lijevi dlan preko desnog dlana i drzite dlanove u naručju
– probajte zamisljati kako „pakirate“ svoje misli-one koje dolaze u jedan mali oblačić koji brzo otpušete, koji jednostavno otputuje i vi ga vidite kako se udaljava od vas, zadrzite cijelo vrijeme osmjeh na licu, kao sto bi rekao Ketut – neka se i tvoja jetra smije!
–  možete izgovarati neke recenice koje opustaju. Neke od njih su vecini prihvatljive i izazivaju trenutnu opustenost i smanjenje napetosti: sve je dobro, sve ce biti dobro, svi me vole, otvaram srce i um, dolazi mi novac, dolazi mi idealan posao, dolaze mi dobri ljudi u zivot, imam dovoljno vremena…
Možete poslušati moju meditaciju. Mozete slusati niz meditacija na youtubu.
Samo krenite.
Koliko puta ste pali dok ste ucili voziti bicikl?
Svako ucenje je zahtijevno.
Samo krenite. Sada.
Stalno odgadjate odluku?
Da bi se lakše odlučili napravila sam set pitanja pod nazivom Mulier kompas koji ce vam olaksati odluku.
Kad nesto odlucite, postavite sebi ova dolje navedena pitanja i vidjet cete je li to odluka za vas ili se udaljavate od sebe. Poslusajte svoje srce – što kaže – je li to dobra odluka.
No, ima jedna iznimka.
U slucaju meditacije, ja cu odgovoriti za vas – na svako dolje navedeno pitanje odgovor je pozitivan.
– da li me meditacija stabilizira ili destabilizira = stabilizira
– da li mi meditacija povecava energiju ili smanjuje = povecava
– da me meditacija jača ili slabi = jača
– da li me meditacija smiruje ili uznemiruje = smiruje
– da li mi meditacija povecava samopostovanje ili smanjuje = povećava mi samopoštovanje i samopouzdanje
– da li me meditacija povezuje s ljudima ili odvaja = povezuje me jer rusi blokade

 

A sada sami sebi odgovorite na slijedeca pitanja:
– sto me sprecava da to napravim
– koji strah je povezan s tim i kako ga mogu pobijediti

 

Vazno je da znate da:
1.  UVIJEK imate IZBOR
2. Da je ODLUKA VAŠA
3. Da je DOSLJEDNOST značajna VRLINA i rješava mnoge životne dileme i probleme.

 

Dakle, tek sada kad već meditirate mozete razmisljati o promjenama stava.
No, ako cete krenuti u promjenu stavova, bez meditacije…niste na dobrom putu. To je kao da kupujete novi namjestaj za sobu prepunu prasine I starih stvari. Neefikasno.
Pretpostavljam da ne zelite biti neefikasni I da ne zelite gubiti vrijeme.

Zato ukratko rečeno, prevenirajte burn-out jer ćete u protivnom potpuno izgubiti sebe, a to nije ono sto zelite.
Želite opet pronaći sebe, uzivati u sebi I svojim dostignućima.

Uvijek volim reci sto je rekla Elisabeth Gilbert: Užitak je još jedino što nas zaista čini ljudima.
Stvoreni ste da uzivate.

Zato uživajte!
Ako ne znate kako – za pocetak slijedite gore navedene preporuke ili se javite na individualni program “Kako opet uzivati u zivotu”.

Primajte korisne savjete
Meri Bura, dr.med.

Meri Bura, dr.med.

Meri Bura, doktorica medicine, osnivačica je holističkog centra Mulier i kreatorica Mulier metode. Cjelokupan rad dr. Bura usmjeren je na integraciju znanstvenih i holističkih metoda, od svakodnevne prakse do zdravstvene politike.

© Copyright Mulier 2017 Login
Close